Palaute
Voit jättää meille palautetta Santanderin verkkopalvelussa tai soittamalla asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme vastaa palautteeseesi tai tarvittaessa siirtää sen eteenpäin oikealle taholle käsiteltäväksi. Keskimääräinen vastausaika on 2-5 arkipäivää. Mikäli vastaaminen vie enemmän aikaa, ilmoitamme palautteesi käsittelyn etenemisestä. Palautteesi on meille tärkeää palvelumme kehittämiseksi.
Muutoksenhakutahot
Mikäli et ole tyytyväinen ratkaisuumme, voit kääntyä ulkopuolisten muutoksenhakutahojen puoleen. Kuluttaja voi saada tietoa ja apua kuluttajaneuvonnasta ja halutessaan saattaa asian kirjallisesti käsiteltäväksi kuluttajariitalautakuntaan, joka voi antaa erimielisyyden ratkaisemiseksi suosituksen.
Jos erimielisyydet saatetaan tuomioistuimen ratkaistavaksi, kanne on nostettava luotonottajan asuinpaikan käräjäoikeudessa, ellei luotonottaja halua nostaa kannetta luotonantajan kotipaikan käräjäoikeudessa. Muissa kuin kuluttajatapauksissa kanne voidaan nostaa myös Helsingin käräjäoikeudessa. Jos luotonottajalla ei ole kotipaikkaa Suomessa, kanne pitää nostaa Helsingin käräjäoikeudessa.