Usein kysyttyjä kysymyksiä: All in One
Mikä on All in One -rahoitus?
All in One on moderni tapa autoilla. Palvelun asiakkaana saat käyttöösi uuden auton 24 tai 36 kuukauden sopimuksella ja haluamillasi palveluilla. All in One on siis osamaksupohjainen autorahoitus, joka sisältää taatun auton arvon sopimuksen lopussa ja mahdollisuuden yhdistää sopimukseen lisäpalveluita.
Lisätietoja All in One -rahoituksesta löydät tuotteen omalta sivulta.
Julkaistu 6. heinäkuuta 2020
Mitä jos ajan autollani enemmän kuin sopimuksessa määritellyt ajokilometrit?
Jos varhaisessa vaiheessa huomaat ajavasi enemmän kuin sopimusaikasi ajokilometrit, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Laskemme sinulle uuden kokonaiskilometrien mukaisen kuukausierän ja uuden taatun arvon sopimuksen loppuun. Muussa tapauksessa sopimuksen hyvityshintatakuu raukeaa ja huollot siirtyvät sinun maksettavaksi.
Miten menettelen autoni huoltojen kanssa?
Voit varata autollesi määräaikaishuollot normaalisti autokohtaisen huolto-ohjelman mukaisesti. Mainitsethan huoltoa varatessasi, että sinulla on All in One -sopimus. Mikäli All in One -tasosi on 2 tai 3, merkkikorjaamosi suorittaa ilman erillisveloitusta kaikki huolto-ohjelman mukaiset korjaustoimenpiteet ja laskuttaa ne suoraan Santanderilta. Huolto-ohjelman ulkopuoliset korjaustoimenpiteet, käyttövirheestä tai ulkoisesta vauriosta johtuvat korjaukset eivät kuulu All in One -sopimuksen piiriin (kts. yksityiskohtainen lista alla olevasta linkistä). Mikäli All in One -tasosi on 3, huomioithan, että sinun tulee varmistaa etukäteen auton pesun ja sijaisauton saatavuus huollon ajaksi merkkihuollostasi. Katso mitä All in One -sopimuksen piiriin ei kuulu
Mitä teen, kun sopimus loppuu?
Voit joko:
- Vaihtaa auton autoliikkeessä tai etsiä sille ostajan
- Lunastaa auton itsellesi maksamalla loppuvelan
- Ajoneuvon loppuvelan pääset tarkistamaan kätevästi verkkopalvelustamme suoraan etusivulta klikkaamalla Tarkista loppuvelka.
- Pitää auton ja tehdä uuden maksusuunnitelman loppuvelasta.
- Muistathan kuitenkin olla hyvissä ajoin (noin 1-3 kuukautta) ennen sopimuksen päättymistä yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tehdä sinulle uuden rahoitussopimuksen.
4. Palauttaa auton, jolloin Santander maksaa autosta sopimuksen mukaisen ennalta sovitun auton arvon, joka kattaa vähintään sopimuksen mukaisen loppuvelan. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin ohjeistamme sinua tarkemmin auton palautukseen liittyen.
Voiko All in One -rahoitukselle hakea ennakkoon luottopäätöstä?
All in One -rahoitukselle ei voi hakea luottopäätöstä ennakkoon. Jälleenmyyjäsi kuitenkin auttaa mielellään laskelmissa ja luottopäätöksen kanssa. Lopullisen päätöksen saat helposti jälleenmyyjältäsi ennen sopimuksen tekoa. Päätös on voimassa auton luovutukseen saakka, mikäli tiedoissa ei tapahdu merkittävää muutosta.
Julkaistu 6. heinäkuuta 2020
Miten toimin nykyisen autoni kanssa kun olen ostamassa All in Onea?
Voit pyytää nykyisestä autostasi tarjouksen autoliikkeestä. Vaihtoauton hyvityshinnan voit halutessasi käyttää käsirahana All in One -sopimukseesi tai ottaa rahana itsellesi. Mikäli sinulla on jo ennestään Santanderin rahoitus autossa, voi selvittää auton loppuvelan helposti Santanderin verkkopalvelussa. Tästä kannattaa myös mainita uuden auton oston yhteydessä autoliikkeelle, jolloin he voivat kuitata loppuvelan suoraan Santanderille kaupan yhteydessä.
Onko ostettavan auton oltava aina listahintainen vai voiko All in One -rahoituksen saada lisävarusteltuun tai tarjousautoon?
Liikkeen antamat alennukset otetaan täysimääräisesti kaupantekovaiheessa huomioon ja ne alentavat kuukausierääsi. Kuukausieräsi määräytyy valitsemasi auton, palvelutason, lisävarusteiden, alennuksen, sopimusajan, sopimuskilometrien ja käsirahan perusteella. Lopullinen laskelma tehdään autoliikkeessä, jolloin pakettiin voidaan lisätä myös esimerkiksi talvirenkaat.
Kuinka paljon All in One -sopimuksella voi maksimissaan ajaa?
All in One -rahoituksen maksimisopimuskilometrimäärä on 90 000 km, sopimusajasta riippumatta. Kahden vuoden sopimusajalla voit siis ajaa 45 000km/vuosi ja 3 vuoden sopimusajalla 30 000 km/vuosi.
Sisältyvätkö viranomaismaksut tai vakuutus kuukausihintaan?
All in One -sopimus ei sisällä viranomaismaksuja. Voit halutessasi sisällyttää rahoituskaskon osaksi sopimustasi, jolloin vakuutus sisältyy kiinteään kuukausierääsi. Lisätietoja vakuutuksesta löydät jälleenmyyjältäsi. Rahoitetulla ajoneuvolla on oltava liikennevakuutuksen lisäksi täyskaskovakuutus, joka sisältää osamaksuvakuutuksen.
Miten All in One eroaa leasing-rahoituksesta?
Leasing on vuokraamista, mutta All in One on osamaksupohjainen autorahoitus, joka sisältää taatun auton arvon sopimuksen lopussa ja mahdollisuuden yhdistää sopimukseen lisäpalveluita. Toisin kuin leasingissa, All in One -sopimuksella asiakkaalla on kaikki yleiset osamaksusopimuksen mukaiset oikeudet. Voit esimerkiksi koska tahansa lunastaa auton itsellesi maksamalla auton loppuvelan, myydä auton eteenpäin tai vaihtaa auton uuteen. All in One -sopimuksesta ei myöskään veloiteta ylikilometrikorvauksia sopimuksen ylittäviltä kilometreiltä vaan taattu auton arvo purkaantuu mikäli autolla ajetaan enemmän kuin sovittu kilometrimäärä. All in One -rahoituksessa korko on kiinteä koko sopimuskauden ajan, joten se ei nouse vaikka korot nousisivat.
Voiko auton lunastaa, vaihtaa tai myydä kesken sopimuskauden?
All in One on osamaksupohjainen sopimus, joka sisältää kaikki normaalin osamaksusopimuksen oikeudet ja joustaa tilanteesi mukaan. Mikäli elämäntilanteesi tai ajotapasi muuttuu, autamme mielellämme sopimusmuutosten kanssa. Sopimuskauden aikana voit:
- Voit vaihtaa All in One -sopimuksesi uuteen autoon
- Voit ostaa auton itsellesi maksamalla viimeisen erän. Voimme myös tarjota sinulle rahoituksen tätä varten.
- Muuttaa ajokilometrejä
- Muuttaa maksusuunnitelmaasi
Kaikkien haluamiesi toimenpiteiden osalta voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme verkkopalvelumme kautta.
Miten renkaiden kausivaihto ja -säilytys tapahtuu käytännössä?
Jos All in One -tasosi on 3, rengaspalvelut tuottaa All In One tuotteeseen Euromaster ja Volvo Pakettiin (Volvon All In One tuote) Volvo jälleenmyyjät.
Sisältyykö huoltoon kuluneiden renkaiden vaihto uusiin?
Sopimukseen ei sisälly kuluneiden renkaiden vaihtoa uusiin, koska sopimuksen maksimikilometrien (2 vuodelle 45 000 km/vuosi ja 3 vuodelle 30 000 km/vuosi) perusteella tähän ei pitäisi olla tarvetta.
Miten auton vaihto uudempaan onnistuu?
Helpointa on ottaa yhteyttä uuden auton jälleenmyyjään 3-6 kk ennen All in One -sopimuksesi päättymistä ja pyytää nykyisestä autostasi tarjous. Samalla voitte sopia uudesta All in One -autosta. Näin varmistat, että uusi auto ehditään tilata sinulle ennen nykyisen sopimuksen päättymistä. Jälleenmyyjä ostaa nykyisen auton sinulta ja luovuttaa uuden. Jos nykyisen auton tarjottu hinta ylittää siitä jäljellä olevan loppuvelan, voit käyttää ylimenevän osuuden käsirahaksi seuraavaan All in One rahoitussopimukseesi. Mikäli jostain syystä tarjottu hinta ei kata jäljellä olevan velan määrää, voit palauttaa auton meille käyttämällä taattu hyvityshintaa.
Mikä on taattu auton arvo sopimuksen lopussa ja kuinka se toimii?
Taattu arvo sopimuksen lopussa on ennen sopimusta autolle määritelty hinta, jonka Santander hyvittää sinulle sopimuskauden päättyessä, mikäli päätät palauttaa auton. Taattu auton arvo on saman suuruinen kuin sopimuksesi loppuvelka. Mikäli et saa myytyä autoasi mieleiseesi hintaan tai saa liikkeistä mieleistäsi tarjousta, voit palauttaa auton Santanderille. Jos toisaalta saat liikkeestä hyvityshintaa paremman tarjouksen, on hyvityshinnan ylittävä osuus myyntivoittoasi. Taatun hyvityshinnan näet All in One -sopimuksestasi tai kysymällä Santanderin asiakaspalvelusta.