Usein kysyttyjä kysymyksiä lainasta

kysymysmerkki
Miten nopeasti saan rahat tililleni?

Käsittelemme lainahakemuksesi viimeistään seuraavana arkipäivänä sen saapumisesta. Jos lainahakemuksesi hyväksytään alustavasti ja olet suorittanut sähköisen allekirjoituksen lainan hakemisen yhteydessä, tarvitsemme sinulta vielä liitteet lopullista päätöstä varten. Lainahakemuksen liitteeksi tarvitsemme dokumentin ansiotuloistasi. Liitteiden lähetys onnistuu verkkopalvelussamme.

Jos et ole vielä allekirjoittanut hakemustasi, voit tehdä sähköisen allekirjoituksen milloin tahansa verkkopalvelussamme.

Kun sopimuksesi liitteineen on tarkistettu ja hyväksytty, maksamme lainasumman sopimuksessa ilmoittamallesi, nimissäsi olevalle pankkitilille 1–2 arkipäivän kuluessa siitä, kun allekirjoitettu lainasopimus on saapunut meille. Käytämme pikamaksua, joten lainasumma on tililläsi parhaimmillaan muutamassa tunnissa.

Mistä jäljellä olevan lainan määrän voi tarkistaa?

Jokaisessa laskussa on ilmoitettu jäljellä oleva pääoman määrä laskutuspäivänä. Pääoman määrä laskutuspäivänä ei ole sama kuin lainan loppusumma. Tarkan jäljellä olevan lainan määrän voit tarkistaa verkkopalvelustamme tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voiko lainaa lyhentää sovittua nopeammin?

Voit halutessasi lyhentää lainaa maksamalla sovittua suuremman kuukausierän. Ylimääräinen suoritus ei vaikuta tulevien kuukausierien suuruuteen, vaan pienentää jäljellä olevan lainan määrää. Maksat siis seuraavassa kuussa jälleen normaalin kuukausierän. Ylimääräiset suoritukset pienentävät lainan korkokustannuksia sekä lyhentävät laina-aikaa. Jos haluat maksaa koko jäljellä olevan lainasumman ennenaikaisesti, tarkista tarkka maksettava summa verkkopalvelustamme tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voiko lainan maksaa pois kokonaan sovittua aikaisemmin?

Mikäli haluat maksaa koko jäljellä olevan lainasumman ennenaikaisesti, tarkista tarkka maksettava summa verkkopalvelustamme tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Laskemme sinulle lainasi loppusumman sovitulle maksupäivälle.

Onko minun mahdollista saada lainaani lyhennysvapaita kuukausia?

Voit saada lainallesi vuodessa kaksi lyhennysvapaata kuukautta. Kuukaudet eivät voi olla peräkkäisiä. Lyhennysvapaista kuukausista voit sopia asiakaspalvelumme kanssa hakemusvaiheessa.

Mikäli sinulla on jo laina meiltä, voit hakea lyhennysvapaita kuukausia suoraan verkkopalvelustamme. Lyhennysvapaalta kuukaudelta kertynyt korko ja tilinhoitomaksu laskutetaan seuraavan laskusi yhteydessä.

Voinko muuttaa laskuni eräpäivän?

Voit valita haluamasi eräpäivän ja muuttaa sitä koska tahansa. Eräpäivän muutoksesta veloitamme palveluhinnastomme mukaisen kulun. Eräpäivän muutos vaikuttaa yleensä seuraavan laskutusjaksosi pituuteen ja saattaa muuttaa alkuperäisessä sopimuksessa olevaa laina-aikaa. Pysyvää eräpäivän muutosta voit hakea suoraan verkkopalvelun etusivulta kohdasta Muuta sopimuksen eräpäivää. Huomioithan, että emme voi muuttaa eräpäivää jo erääntyneelle laskulle. Lisää maksuaikaa laskullesi voit hakea verkkopalvelun etusivulta klikkaamalla Ilmoita myöhästyvästä maksusta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voiko lainaerät veloittaa suoraan tililtäni?

Suoraveloitus ei ole mahdollinen, mutta voit vaihtaa laskusi e-laskuun verkkopankissasi. Kun otat käyttöön Automaattisen maksamisen, e-lasku toimii kuten suoraveloitus. Laskuttajan nimeksi tulee Santander Consumer Finance Oy ja lisäksi tarvitse asiakasnumeron ja sopimusnumeron, jotka löydät laskultasi.

Voit myös tilata laskut sähköisessä muodossa Postin OmaPosti-postilaatikkoon.

Minulla on useita Santanderin laina-/rahoitustuotteita, voinko maksaa yhdellä viitenumerolla kaikki Santander -laskuni?

Laskujen viitenumerot ovat tuotekohtaisia. Laskut tulee maksaa erillisinä suorituksina ja omilla viitenumeroillaan.

Jos minulle tulee maksuvaikeuksia, miten minun tulee toimia?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme yhdessä etsiä tilanteeseesi sopivan ratkaisun. Jos tunnet tarvitsevasi yleisesti apua taloutesi tasapainottamiseen tai velkaneuvontaan, saat tietoa esimerkiksi Kuluttajaviraston sivuilta.

Olen muuttanut ja tehnyt osoitteen muutoksen maistraattiin, miksi saan laskut edelleen vanhalla osoitteella?

Emme saa tietoa osoitteen muutoksista maistraatilta tai väestörekisteristä. Sopimusehtojen mukaisesti asiakkaan on ilmoitettava yhteystietojen muuttumisesta asiakaspalveluumme. Osoite- ja yhteystietosi voit päivittää helposti verkkopalvelussamme Omat tietoni -sivulla.