Uuden auton ostamisessa ei ole mitään järkeä – ja kolme muuta myyttiä uuden auton hankkimisesta
Tekniikan kehitys on ajanut autoilun murrokseen. Onko uuden auton ostamisessa mitään järkeä, kun tekniikka vanhenee käsiin? Lue neljä myyttiä uuden auton hankkimisesta.
“Uuden auton arvo tippuu heti, kun ajat sen ulos liikkeestä.” Vanha sanonta pitää edelleen paikkansa, mutta autoilun murroksen myötä uuden auton ostajaa kiusaa nykyään entistä suurempi määrä kysymyksiä. Uskaltaako pelkästään polttoaineella kulkevaa autoa ostaa enää lainkaan? Onko hybridi vain ohimenevä juttu? Onko uuden auton ostamisessa ylipäätään mitään järkeä, kun tämän päivän huipputeknologia on jo huomenna vanhentunutta?
Uuden auton ostoon liittyy monia myyttejä. Santander on päättänyt murtaa myytit ja vapauttaa suomalaiset pohtimasta, kannattaako auto hankkia uutena. Jatka lukemista, niin tiedät miksi uuden auton ostaminen on All in one -palvelun ansiosta itse asiassa vihdoinkin fiksua!
Myytti 1: Uuden auton ostamisessa ei ole mitään järkeä
Muistatko, kun cd-soitin autossa oli huipputekniikkaa? Nyt se on muisto menneisyydestä ja merkki, että ehkäpä olisi jo aika päivittää auto tälle vuosituhannelle. Puhumattakaan konepellin alle kätkeytyvästä tietotekniikasta, jonka määrä vain kasvaa, kun auto ei enää kulje bensalla tai dieselillä vaan sähköllä. Onko uuden auton ostamisessa siis mitään järkeä, kun tekniikka vanhenee käsiin?
Itse asiassa uuden auton ostaminen on nyt fiksumpaa kuin koskaan. Santanderin All-in-one-palvelun ansiosta sinun ei enää tarvitse miettiä, ovatko hybridit enää arvossaan muutaman vuoden päästä tai onko sähköautoteknologia ottanut harppauksen. Santander tarjoaa sinulle rahoituksen oikeudenmukaisella korolla eikä jätä sinua miettimään auton arvon laskua, vaan takaa sinulle reilun hyvityshinnan.
Taattu hyvityshinta on ennen sopimusta autolle Santanderin takaama arvo, joka hyvitetään sinulle sopimuskauden päättyessä, mikäli päätät palauttaa auton. Hyvityshinta on yhtä suuri kuin sopimuksesi loppuvelka. Jos saat myytyä autosi autoliikkeeseen hyvityshintaa korkeammalla hinnalla, on hyvityshinnan ylittävä osuus myyntivoittoasi.
Myytti 2: Autoon on pakko sitoutua, kunnes viimeinenkin erä on maksettu
Kun uuden auton ostaa, täytyy siihen sitoutua hautaan asti tai vähintään siihen, kunnes viimeinenkin erä osamaksua on maksettu tai leasingin sopimusaika on umpeutunut. Hyvästi vapaa elämä, tervetuloa avioliitto autokaupan kanssa!
Auton hankinta ei kahlitse niin kuin moni luulee. Vaikka All in One -sopimus tehdään kerrallaan kahdeksi tai kolmeksi vuodeksi, voi sen kuitenkin myös purkaa missä tahansa kohtaa sopimuskautta. Koska All in One -palvelussa auto rahoitetaan osamaksulla, sillä saa myös perinteisen osamaksurahoituksen oikeudet. Voit esimerkiksi milloin tahansa lunastaa auton itsellesi maksamalla auton loppuvelan, myydä auton eteenpäin tai vaihtaa auton uuteen.
Määräaikaista yksityisleasing-sopimusta taas ei voi katkaista tai autoa vaihtaa kesken sopimuskauden ilman merkittävää sanktioita eli sopimussakkoa. All in One eroaa yksityisleasingistä siinä, ettei All in Onessa ei ole sitoutumispakkoa: sopimus on joustava ja sen voi katkaista esimerkiksi myymällä auton autoliikkeeseen uuden auton hankinnan yhteydessä.
Myytti 3: Jo pelkästään uuden auton käsiraha vie kaikki säästöt
Autokaupoilla voi sanoa hyvästit kaikille pahan päivän säästöille, kun käsiraha imaisee tilin tyhjäksi. Uusi auto alle ilman käsirahaa tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, mutta usko pois – se on totta! All in one -palvelun ansiosta voit hankkia uuden auton ilman, että sidot kaikki rahasi siihen. Saat uuden auton käyttöösi kiinteällä kuukausimaksulla 24 tai 36 kuukaudeksi.
Maksamalla käsirahan voit pienentää sopimuksesi kuukausierää, mutta voit myös halutessasi hankkia auton täysin ilman käsirahaa. Sopimuskauden päättyessä voit vaihtaa All in one -sopimuksen uuteen autoliikkeessä, lunastaa auton itsellesi tai palauttaa sen. Auton palauttamiseen saat ohjeet Santanderin asiakaspalvelusta.
Myytti 4: Auton omistaminen on työlästä
Auton omistajalla ei ole puutetta vapaa-ajan ohjelmasta. Aina on pissapojan neste loppu, öljyt lahkeilla tai jokin määräaikaishuolto tai renkaiden vaihto hoidettavana. Huolto on valmis tekemään ne puolestasi, mutta karmaisevaan hintaan.
Santanderin asiakaskyselyssä valtaosa nykyisistä osamaksu- ja All-in-one-asiakkaista haluaisikin autoilla mahdollisimman vaivattomasti niin, että kaikki autoiluun liittyvät kulut tulisivat yhdessä paketissa ja yhdeltä palveluntarjoajalta.
Siksi All in One -palvelussa voit valita sinulle sopivimman palvelutason kolmesta vaihtoehdosta: Perus, Helppo tai Mukava. Laajimmalla palvelutasolla saat auton avaimet käteen -palveluna – Santander ottaa hoitaakseen myös auton omistamisen vaivat, eli hoitaa määräaikaishuollot sekä vaihtaa renkaat ja hoitaa niiden säilytyksen.
Tutustu All in One -tuotteeseen täällä.